2013 yılında yeni evimize geçtiğinizde büyük bir hevesle Demirdöküm kombinin iyi olduğunu duyduğumuz için Demirdöküm bayisine gittik 3 adet kombi bulunmaktaydı. Biz de orta sınıf işimizi görsün aksaklık vermesin diye Nitron modelini aldık.

İlerleyen yıllarda fark ettim ki en büyük pişmanlıklarından biri oldu.

Cihaz 2013 yılının şubatında sıfır eve takıldı. 2 sene garantisi bulunmaktaydı. Garanti bitene kadar hiçbir sorun olmadı ısıtmaya devam etti. Ne zaman ki 2017 yılının yaz ayı geldi cihaz birden su ısıtmamaya başladı. Zincirin ilk halkası bu oldu. Biz de cihazın garantisi bitmesine rağmen başka farklı işlemler olmasın diye Demirdöküm yetkili servisini (0850 222 1 833) aradık servisten yönlendirme talep ettik.

Genel servis görevlisi cihazı açtı baktı ve türbülans pervanesinin yani tam isimlerini bilmiyorum da Pervane tarzı bir şey gösterdi onun arızalı olduğunu söyledi, ilginç bir teklif sundu dedi ki fiyatı tam hatırlamamaktayım ama diyelim 100 lira bir masraf var bana dedi ki 400 lira ver cihazın garantisini 2 sene burada uzatayım parçayı da garanti kapsamında yapalım.

Ben de tabii fiyat farkından dolayı kabul etmedim. Bu da ikinci kombi cihazı ile ilgili iki pişmanlığım oldu. Bununla kalmadı cihaz çalışmaya, suyu ısıtmaya başladı. Ancak 1 hafta sonra su damlatmaya başladı. Gelen servis görevlisinin ilk başta tavırların hiç beğenmemiştim. Üslubunu beğenmediğim gibi işine de güvenemedim haliyle. Demirdökümü tekrar aradım cihazın su damlattım söyledim ve bu gelen kişiden farklı bir görevli gelmesini talep ettim. Ertesi gün bir baktım ki aynı kişi geri geldi. Dedim bir şey sıkmayı unuttun Herhalde. Yok dedi senin cihazın arızalı. Açtı baktı tekrar içinden 1-2 bir şey sıktı sonra düzeldi dedi gitti. Zaten bir şey eksik yaptığını anlamıştım bu sorun böyle çözüldü.

Daha sonra bitmedi tabii 2018-2019 yıllarında her sene cihazın bir parça sıra bozulmaya başladı Her sorduğunda da farklı farklı parçaların bozulduğunu söylediler. Bir keresinde içinde gri bir kazan tarzı gri bir boru tarzı bir şey çatladı onu hatırlıyorum yani her gelen de aynı şekilde cihazın garantisini uzatalım garanti kapsamında yapalım dedilerse de ben fiyat farkından dolayı kabul etmedim.

2020 yaz aylarında yine Cihaz su ısıtmamaya başladı. Yine DemirDöküm servisi aradık dedim herhalde periyodik olarak gene bozulma sırası geldi. Görevli geldi içinde plastik bir parçanın kırıldığını bunun da içindeki süzgeçi tıkadığını söyledi. Sağ olsun sadece cihaz açma bedeli olan 60 TL'yi alıp içini temizledi ve gitti. O da aynı şey yani ben yine kabul etmedim. Ayrıca dedi ki Bu cihazın kronik arızası vardır Bu da F5 hatası. Demirdöküm Nitron kombi F5 hatası verirse anakart yanar tarzı bir şey söyledi buda ağır masraf çıkarır bu sıkıntısı var o da başınıza gelebilir dedi.

Ben de zaten her sene periyodik olarak bir şeyi bozuluyor o yüzden kabul etmedim.

Geçen hafta bu sefer Cihaz su damlatmaya başladı. Yani son gelmeden 3 ay sonra önceden cihaz yani Demirdöküm Nitron kombi her sene bozuluyordu şimdi bozulma periyodu 3 aya düştü. Yine Demirdöküm yetkili servisinden personel çağırdık gelen kişi bu sefer içinde plastik bir aksamı bozulduğunu, içindeki komple sistemin değişmesi gerektiğini 380 TL civarı bir masraf olduğunu söyledi Ben de dedim ki E o zaman 380 vereceğime biraz daha fazla vereyim bari garantiyi uzattın dedim. Görevli benim öyle bir yetkim yok cihaz garanti uzatma böyle yapılmıyor ve dedim senden önce gelen herkes bu şekilde tavsiye verdi teklif sundu dedik "Öyle bir şey yok" cevabı alınca Ben de yapacak bir şey yok o zaman dedim 350 liraya anlaştık ve Geçen hafta cihazın herhalde değişmeyen tek parçası daha değişmiş oldu bir tek sanırım değişmeyen anakartı bir de kazanın kendisi kaldı o da değişirse Demirdöküm Nitron kombimiz komple her şeyiyle değişmiş olacak.

Bu farklı farklı uygulamalar sebebiyle Demirdöküm yetkili hizmetlerini aradım bu durumu sordum Dedi ki son gelen kişi doğru söylemiş onunla önceki uygulama şekli bir uygulamamız yok dedi. Ben de bu yaşadığım olumsuz durumu kendi blogumdan paylaşacağım, O yüzden bana gelen tüm hizmetlerin 5 adet hizmetin dökümünün mail olarak gönderilmesini istiyorum dedim hala göndermediler. O yüzden buraya herhangi bir fatura bırakamıyorum tam faturaları vermişlerdi ama tabii da başımıza bir şey gelmez diye, yeni cihaz diye attık sanırım açıkçası Yoksa buradan paylaşacaktım ama Demirdöküm kendi sistemlerinde yaşadığım sorunlar illaki bulunmakta herhalde paylaşacağını duydukları için bana göndermek istemediler diye düşünüyorum.

Hizmet dökümünü mail olarak atılmasını Demirdöküm den bir hafta oldu istedim göndermedikleri için artık bu yazıyı paylaşmaya karar verdim. Demirdöküm'ün diğer cihazları hakkında bir bilgim yok ama Nitron cihazı ile ilgili yaşadığım sorun budur. 2013 yılında ben bu cihazı 1500 TL'ye aldım birim fiyat olarak düşünürsek neredeyse cebinden çıkan fiyatın kendisi kadar içindeki parçaların arıza değişimine vermiş oldum. Bu arada tek faydası sanırım gelen 5 servisi incelediğimde ortalama bir kombini sökülüp takılması ile ilgili bilgi sahibi olmam oldu. Ayrıca bozulduğu zamanlarda servis bekleme içerisine geçen sürede sıcak sudan ve ev ısıtmasından yararlanmamız hep yaşadığımız mağduriyetler gerçekten aksilik boyutunda inanılmazdır. Bir keresinde büyük oğlumuz ateşlendiği döneme denk geldi ve Oğlumuzu maalesef kombi çalışmadığı için yaz günü de olsa ateşini düşürmek için buz gibi su ile yıkamak zorunda kaldık. Oğlumuz yaklaşık 6 ay banyodan korktu.

Demirdöküm Nitron cihazımız garanti biriminden itibaren periyodik olarak her sene arızalanmış ve parçaları yetkili servisçe değişmiştir. Değişen hiçbir parça her sorduğumda ne tesadüftür birbirinden bağımsız parçalarmış ve değişen parça ile alakası yokmuş. Benim için nitron cihazı rezalete dönüştü ve artık tamamen bozulana kadar kullanıp atacağım bakalım ne kadar sürecek. Almak isteyenler yada benzer sorun yaşayanlar yorumda belirtirse hiç olmazsa başkaları için fikir olmuş olur. Arızasız günler dilerim.